Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

presztizs_1.png

ujszo_1.png

hvg.jpg

tv2.png

rcko.png

mmm_logo.png

petőfi.jpg

Urbex: MÁV vonattemető és halott pályaudvar – PART I.

2011.máj.28. 10:19

FIGYELEM, A RENGETEG LÁTOGATÓ MIATT 3 ÓRÁRA LETILTÓDOTT A KÉPTÁRHELYEM, EZÉRT MINDENKITŐL SORRY, DE A VILÁG RENDJE HELYREÁLLT.

"Nemrég szereztem tudomást róla, hogy a vasúttörténeti park közelében levő régi állomás, amit a háborúban lebombáztak, még létezik, csak nem látogatható. – Egy ilyen kezdetű kedves olvasói levélnek köszönhető, hogy láthattam ezt a világszínvonalú helyet. A levélben be volt linkelve egy webalbum is, Egy különös hely címmel. Rögtön magával ragadott, úgyhogy nem volt kérdés, hogy oda el kell jutni, ha beledöglök is.

A történet másik szálán mélezgettem M-mel arról, hogy első közös mászkálásunkat hova helyezzük el a téridőben, és felvetettem neki ezt. Kiderült, hogy ismeri a környéket, ami rengeteg látnivalót nyújt, de magán az állomáson még nem volt. Ígyhát belevágtunk.


MÁV temető és halott pályaudvar nagyobb térképen való megjelenítése

A térképen centiről centire végig lehet követni a túrát, úgyhogy a leírásával most nem törődnék. Nekünk is volt kinyomtatott műholdas Google térképünk, tisztára FBI-osnak éreztem magamat tőle. A történet helyszíne a MÁV egyik karbantartó állomás-szerűsége. Ez egy rohadt nagy terület, aminek kb. a felét használják karbantartásra, a másik felén iszonyatosan régi vonatkocsik és mozdonyok vannak kiszórva a semmi közepére rohadni. Olyan, mintha a szerelvényeket gazzal próbálnák komposztálni. Egyébként nincsen két egyforma kocsi, mint ahogy a pusztulás fellelhető formáiból sincsen két egyforma. Elkapott egy pár perces zápor, amit az egyik kocsiban vártunk ki.

Feeling-ügyileg már itt is beremegős a helyzet, pedig ez a rész csak az előétel. Egyébként kb. tök szabadon lehet mászkálni, mert a növényzet eltakar minden és mindenki elől (az efféle infókat lásd a térképen). Volt bennem némi félsz, hogy mi van, ha önjelölt házőrző kutyákkal találkozunk (korábbi rossz tapasztalat alapján), akiknek aztán magyarázhatjuk, hogy ez nem az ő területük, de hál' Istennek nem voltak ilyenek. Innen egy kicsivel tovább északra, egy lerobbant, egészen pontosan felrobbant erőmű-szerűség mellett már egy egész szerelvény van összerakva hasonló kocsikból. M mondta, hogy a kocsik sorrendje változott a legutóbbi ittjárta óta. Hogy mi a halálért cserélgetik, az örök rejtély. Mindenesetre itt már mozdonyok is vannak, bár nem a vonat elején, hanem a közepén.

Ezután jött az izgalmasabb rész. Először is ritkult a növényzet, másodszor is nőtt a népsűrűség. Ezen felül innen jött az a rész, ahol még egyikünk sem járt. Néhány alkalommal a bokrok közé kellett bújnunk autók vagy munkások miatt, de az is igaz, hogy mindenki arcáról a leszarom-attitűd sugárzott, úgyhogy nem volt félelmetes. Végül már csak 20-30 méter választott el a halott pályaudvar épületétől. Ezen a szakaszon egyáltalán nem volt növényzet, viszont volt még annyi gaz, hogy lassítson. Sínek futottak az utunkon keresztbe, hogy legyen min elbotolni. Balról bárki megláthatott, jobbról pedig autók közlekedhettek. Egy kicsit tanakodtunk, hogy belevágjunk-e, aztán úgy döntöttünk, hogy igen, ha már eddig eljöttünk. A stratégia az lett, hogy sietve sétáljunk át, és közben reménykedjünk. Folytatás itt (többféle okból két részre szedtem ezt a sztorit)!

Címkék: beszámoló vonat pályaudvar rom illegál urbex vonattemető

23 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://altoman.blog.hu/api/trackback/id/tr152938265

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A múlt halott szelleme… 2011.06.02. 09:10:42

Az urbanista révén találtam egy másik blogot, amit rendszeresen fogok olvasni. Ez ALTOMÁN urbex blogja. Most találkoztam először az urbex kifejezéssel, ha jól értelmezem gyakorlatilag azt jelenti, hogy a srác oda megy ahova nem szabadna ember fiának. M...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kedves Szomszéd 2011.05.29. 15:00:00

Nem éri meg elmenni ebbe a parkba, a MÁV többi szerelvénye is eleve így néz ki, szóval semmi extra nincs benne :)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.05.29. 19:49:47

Ez nem halott pályaudvar, hanem az Istvántelki főműhely üzemi területe. Régebben be volt kerítve az egész, de ezek szerint már a kerítést is elbontották. Az épületek valóban életveszélyesek, bármikor a fejedre esket valami. Amúgy szerintem látogatható, az indexes Gőzmozdony topic szokott évente egyszer látogatást szervezni ide, tavasszal. Akkor meg lehet nézni azokat a részeket is, ahol érdemi munka (gőzösjavítás) folyik.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.05.29. 19:52:09

@Sparhelt: Köszi az infót! Közben ez kiderült már a második rész utáni kommentekből is. Egyébként a "halott pályaudvar" inkább egy fantázianév, általában elnevezem valahogy a helyeket, mert megindítják a fantáziámat. :)

deadaloNe 2011.05.31. 13:29:15

Az első képről kapásból a Portal 2 jutott eszembe... :D

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.06.01. 16:33:54

Én a MÁV egyik fontos emberével flangáltam arra, kb. folyamatosan szentségelt, hogy senki meg nem kérdezi, hogy mi mégis mit keresünk ott, szóval azért nagyon nem kell félnetek.

A lényeg: a vasúttörténeti park rengeteg járművet mentett meg, de nem lehet mindegyiket. Amik itt vannak és a járműjavító nem használt csarnokaiban, azok muzeális értékek, védettek, de még nem jutott pénz a felújításukra. A tárolás módja az viszont igencsak érdekes, arra lehetne pénz költeni, hogy a tető ne zuhanjon rá ezekre.

Amúgy az Istvánteleki főműhely üzemben van, a Desirokat, Talenteket, BDV-ket javítják, továbbá a hátsó részen van a Nosztalgia kft. gőzös javítója.
Meg sok-minden egyéb.

Ha akarjátok küldök képeket, én kicsit nyugodtabb körülmények között fotóztam, de rosszabb géppel.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.06.01. 16:34:21

@Acelin: hát ezek szerintem egy úgy CounterStrike Source pályák hogy csak úgy csattan =)))

Division 2011.06.01. 16:35:18

Ezek a muzeális célból "gondosan" megőrzött járművek. Úgy 10 éve még vagy 2x ennyi volt... csak időnként összevágnak egy adagot, mondván, hogy menthetetlen.
Még 1-2 évtized, és nem marad semmi sem.
A frissen (az elmúlt 10-15 éveben leállított) járműveket meg a Vasúttörténeti Park elzárt részein rohasztják, hogy minél jobban hasonlítsanak ezekre a roncsokra.

Mr. Pink2 2011.06.01. 16:35:46

Nekem kapásból a S.T.A.L.K.E.R. jutott eszembe a képekről. :)

abex 2011.06.01. 16:36:20

Nekem a Silent Hill ugrott be a Pályaudvarról:)
Engem kiskorom óta vonzanak a lepukkant, elzárt, elhagyatott épületek, helyek, terek stb. akkor én is Altomán vagyok?

Más: gondolkodtál már a Várkert bazár meglátogatásán? A front úgy ahogy bejárható, csináltam is ott képeket már modellekről, de az igazán izgalmas a belseje és az udvara lehet:)

És ami egyből eszembe jutott: a 3. kerületben valamelyik hegyes részében van egy elhagyatott telek, a telek végén egy ajtó ami bemegy a hegybe! Éjszaka voltunk ott középiskolás koromban, hát elég para volt annak ellenére, hogy nem hiszek (még) a szellemekben!
Tök sötét barlangfolyosó, egy idő után 2 lesz belőle ami párhuzamosan halad. Az egyik végén elég nagy henger alakú "barlang" van és a teremből nyílik egy kicsike kerek vasajtó amin keresztül be lehetett mászni egy óriási hengeres tartályba, de hogy az mi lehetett arról fogalmam sincs (talán gáztározó a hegyben?) Ja, és a tartály úgy ahogy van be volt építve a falba, tehát csak belülről látod, hogy egy tartály, kivülről csak a kisajtó látszik. A másik folyosó végén pedig egy olyan helység volt ami mintha sátánista szektának lett volna a gyülekező-áldozó helye! Egy emelvény a terem végében és az tele gyertyamaradványokkal, lecsöpögött viasszal, ott elegünk is lett e helyből. A mai napig nem tudom, hogy mi lehetett ahol jártunk.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.01. 17:28:05

@abex: Menjünk sorban :) Az Altomán csak a blog fantázianeve, ami te és én is vagyunk, azok urban explorerek (röviden urbex), persze nem kötelező így hívni. Röviden itt egy összefoglaló a jelenségről: altoman.blog.hu/2010/09/15/altoman_szotar.
A Várkert bazár abszolút rajta van a listán.
A másik, amit leírtál, hájperszupernek hangzik, nagyon kösz a tippért! :) Remélem lesz hozzá szerencsém valamikor.

slyspy · http://scene.hu 2011.06.01. 20:12:15

Nagyjából 30 évvel ezelőtt volt ez a hely a fénykorában, akkor még nem Istvántelki hanem Landler Jenő MÁV Járműjavító Üzem volt a neve és nagyapám volt az igazgatója. Most egy része az enyészeté, egy része a MÁV Nosztalgia kft-é, ez a cég foglalkozik a nosztalgia vonatokkal, és van egy hatalmas szerelőcsarnok, ahol muzeális mozdonyok, kocsik és egyéb érdekes dolgok vannak. Van egy rész, ami a mai napig járműjavítóként funkciónál, a többi meg ki van adva mindenféle cégnek. Azt hiszem jobb is, hogy ezeket a képeket nagyapám már nem látja, mert igencsak szívén viselte a Landler sorsát.

@d.z.: Ki volt az a fontos ember, akivel arra flangáltál?

torobala · http://vanguard-photo.hu/ 2011.06.03. 21:21:11

nagyon jók a képek! és köszönöm a leírást! sajnos eddig nem ismertem a blogot, de mostantól követni fogom.
esetleg ismertek még ilyen MÁV-os vagy BKV-s helyeket? vagy olyasvalakit, akinek írni kell, ha megnéznél egy ilyen helyet? múltkor voltam Kőbány-Kispesten és ott is érdekes metrós épületek vannak a környéken...
sok ilyen helyre elmennék, remélem nyáron lesz rá alkalmam.

Neotheone 2011.06.06. 09:03:38

na köszi a leírást én ma voltam ott egy spanommal...hát nemtudom te mikor voltál, mi most vasárnap du tán de minket 3 szor is megkergettek, bár mi olyan helyeken is voltunk amiről itt nincs kép (hatalmas széndarálók, vagontöltők) de amugy egy rész be is van kamerázva , de azért hatalmas élmény volt jártunk végül mindenhol. csak az volt a baj h 3 szor elkellett futnunk mint állat és máshonnan bemenni, csináltunk azért jópár fényképet mi is. amugy egyszer a vaku buktatott le. :D

tompysoft 2011.10.18. 10:15:32

Komolyan nem értem. Egy telefon, és adnak melléd kísérőt, körbekísérnek. Olyan helyekre mentünk be mi is (nem egyszer), ahova csak akartunk... legálisan.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.10.18. 10:16:17

@tompysoft: Szerintem akkor tegyük közzé ezt a számot, mert nagyon sokakat érdekel a hely.

tompysoft 2011.10.18. 10:39:03

@Acelin: A központi szám már nincs meg, mert menet közben összebarátkoznuk egy ottani emberkével, rajta keresztül intézzük. Az ő számát viszont nem adhatom ki.
Próbálkozzatok itt: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9120821

Zolcsi67 2012.05.31. 10:17:17

Gratulálok, ezzel felhívtátok a relikvia- és egyéb gyűjtők figyelmét egy csodálatos vadászterületre, hogy még kevesebb maradjon a pótolhatatlan műszaki értéket jelentő, de igen siralmas állapotú járművekből. Ha felújításra kerül a sor, javasolhatom, hogy a blogíró havi fizetéséből fedezzék a költségeket?

A net szabadsága nem egyenlő az eszetlen felelősséggel.

kamionos099 2016.07.09. 16:15:13

Nekem Thomas a gőzmozdony jutott eszembe az egyik képről... :D :D :P
süti beállítások módosítása