Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

Belgium Epic Altomán Urbex Tour, Yo! - B.E.A.U.T.Y. Intro

2017.máj.12. 14:32

A sorozat részei: [Intro - 1. rész - 2. rész - 3. rész - 4. rész - 5. rész - 6. rész - 7. rész - 8. rész]

Előszó

Biztos sokan álmatlanul forgolódnak éjjelente az ágyban, miközben az jár a fejükben: "Mi lehet most Altománnal?" Mielőtt belevágunk a NAGY KALANDBA, ezt azért megválaszolom. Nem, Altomán nem halt meg. Igen, Altomán még mindig urbexel. (Bizony!) Sőt, azt kell hogy mondjam, hogy a dolgok epic-ségi mutatója exponenciálisan nőtt az elmúlt 1-2 évben. Olyan helyszíneken volt szerencsém járni, hogy sugárban fostuk le a bokánkat tettestársaimmal. A szívem szakad belé, hogy nem tudtam mindről beszámolni nektek...:( (Mint a bloggerek 99%-ának, nekem is az áll a háttérben, hogy a Nagybetűs Kurva Élet többfrontos helytállásra kényszerít, aminek keretében sokszor húsbavágóan-szívbemarkolóan kell priorizálni...)

Viszont vannak dolgok, amik ANNYIRA epic-ek, hogy egyszerűen LEHETETLEN nem írni róluk...

B.E.A.U.T.Y.

Urbex körökben Belgium egy aranybánya hírében áll. Komplett elhagyott erőművekről, szellemvárosokról és úri kastélyokról szólnak a legendák. Akinek van nemzetközi urbex-bakancslistája - mint nekem -, annak jó eséllyel van min. egy tucat belga helyszín rajta. Egy napon váratlanul azzal állt elő nekem a fantasztikus B., hogy "Baszki, elég a papíralapú álmodozásból! Csináljunk egy körutat, ahol végigjárjuk mindet!" Én pedig azt mondtam: "Baszki, tényleg!"

Ez lett a B.E.A.U.T.Y., vagyis a Belgium Epic Altomán Urbex Tour, Yo!

(1, 2)

4 napot töltöttünk kint, amiből az elsőn csak utaztunk, a többi hármon reggeltől éjjelig urbexeltünk. B. egy barátjánál, O.-nál laktunk (amiért 1000 hála!), a közlekedést pedig a helyi autó-megosztó szolgáltatással oldottuk meg. Belgiumban elképesztően olcsón lehet magánemberektől autót bérelni, aminek célja nem a pénzkereset, hanem a környezetvédelem és a kevesebb autó, és ráadásul a megosztott autók teljesen ingyen parkolhatnak. (Üdvözlet egy fejlett, nyugati országból!) Gentben laktunk, és onnan rajzottunk ki minden reggel valamely égtáj felé.

RENGETEG elem volt a listánkon, hiszen mint mondtam, az internet hemzseg a nyálcsorgatós belga helyszínektől (ezekből válogattam most ide pár képet). Koordinátákat találni már nehezebb, de azért nem lehetetlen. A konkrét útiterv napról-napra alakult, az információink, élményeink és logisztikai optimum-számításaink tükrében. Átlagon felül odafigyeltünk a felszerelésre, és a helyszíneken is beleadtuk az összes "szakmai tapasztalatunkat", hogy sikerrel járjunk.

És hogy hogy sikerült? MINDEN helyszínt, ahová elmentünk, sikerült meghódítani, összesen kb. 10 objektumot (nem véletlenül szerepel itt annyiszor az epic szó). Egészen hihetetlen volt, ahogy a komplett ismeretlenbe belevetettük magunkat, sosem látva egy lépésnél előrébb, de újra és újra kirajzolódott előttünk a továbbjutás lehetősége. Mindig, mindenhol feltárult valamilyen út, ösvény, hasadék... Vagy egy rét eldugva a fák között, és a közepén egy kastély...

Több sikert hoztunk ki az útból, mint a legvadabb álmainkban reméltük volna. Belgiumban rengeteg helyszín van még, de több legendára is kitűztük a zászlónkat, és egy álomszerű utazásban volt részünk. Ezekről fog szólni a következő néhány bejegyzés.

Címkék: külföld beszámoló beauty kastély villa gyár erőmű belgium panoráma legál illegál urbex belgium epic altomán urbex tour yo

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.