Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

presztizs_1.png

ujszo_1.png

hvg.jpg

tv2.png

rcko.png

mmm_logo.png

petőfi.jpg

Urbex: ex-fűtőmű a MÁV temető mellett

2011.máj.31. 17:34

Magányos múlt. Több kép a Picasa albumban ide kattintva fogyasztható.

Ez a délután (aminek az 1. része ide, a 2. része pedig ide kattintva olvasható el) az ámulás-bámulás mellett a miértekről szólt. Nem is tudom megszámolni, hogy hány Miért kezdetű kérdés hagyta el a szánkat eddig, például hogy miért vannak azok a vonatkocsik úgy ott, miért rendezik át őket néha, és sorolhatnám a végtelenségig. Ez az épület pedig maga egy kurva nagy kérdőjel volt. Már a vonatcsarnok felé menet is elmentünk mellette (lásd a térképen itt), de akkor még a fő célra akartunk koncentrálni, úgyhogy nem másztunk be. De most, mindazokon túl különösebb habozás és félelem nélkül megtettük. A "bejárati ablak" a MÁV-területen álló hosszú roncsvonat mögött volt. Az épületben az az érdekes, hogy az összes ablaka egységesen kifelé domborodik, mintha belülről nyomná a légnyomás. Mivel a puszta rozsdásodástól nem szoktak meggörbülni a vasak, ezért az volt a hipotézisünk, hogy ami ebben az épületben volt, az felrobbant, de nagyon. Odabent posztapokaliptikus látvány és hangulat fogadott:

Az épület belseje olyan, mintha téglaházak között mászkálnánk egy olyan város utcáin, amiben évtizedek óta nem élnek emberek, és visszahódította a természet. És hogy ez 4 fal között található, az leírhatatlan. Itt egyébként konkrétan minden másodpercben halálfélelmem volt a tető állapota miatt, amiben sokkal több volt a lyuk, mint az anyag. Csodálkoztam, hogy egyáltalán fizikailag hogyan lehetséges, hogy fent marad az egész. Szerintem csak azért mertünk bent maradni, mert az agyunk el volt szállva a vonatos élmények hatásától, más szóval nem voltunk eszünknél. De felmászni a dolgokra még így sem akartunk, márpedig amire én nem akarok felmászni, arra senki sem akar. (Bocs, a képek homályosak, én fáradt voltam, a fény pedig szar.)

A klasszikus stílus egyébként itt is fellelhető volt; azokban a gyönyörű régi korokban még nem mindent az IKEÁ-ból szereztek be. A robbanásos elméletünket igazolódni láttuk a nyomok alapján, mert a kazánokból kifelé néző vastag csövek vonalában mindenhol hiányzott a járópalló, de ahol nem voltak ilyenek, ott még megvolt. Tehát ezeken a csöveken meglehetősen nagy nyomáson áramolhatott ki valami, aminek nem kellett volna (de lehet, hogy egy okos olvasó majd megcáfol és korrigál). Arról fogalmunk sem volt, hogy mi lehetett ez az egész, de lassan kezdett körvonalazódni, hogy a túloldalán lévő sínen érkező feltehetőleg szenet bedaruzták egy még mindig ott álló speckó daruval az alant látható nagy adagoló izékbe, amik beadagolták a kazánokba, ahol pedig jól elégették. És mivel az energetika I. törvénye, hogy ha találsz valami éghetőt, akkor égesd el, ezért magunkban erőműnek kereszteltük a komplexumot, de mint GarbooKingnek köszönhetően kiderült, a helyes kifejezés a fűtőmű. Hát igen, nem hiába buktam ki a BME-ről, és lettem reklámszakember. (GarbooKingnek kösz a kommentet és a galériáját, véletlenül elhánytam a linkjét, úgyhogy ide nem tudom betenni...)

Az épületnek van egy pincéje is, ami az egyik irányban az épület falain túllóg. Paráztam egy kicsit, hogy mi van, ha punk sqatterekbe botlunk, de szerencsére nem. Lent ismeretlen okból óriási ásványvizespalack-készlet és tejesdoboz-gyűjtemény van felhalmozva a kiváló 2008-as évjáratból. Nagy halmokban állnak az üvegek, de csakis a Vivien márkából, megint felvetve néhány ártatlan miértet.

Az 50 milliós kérdés viszont a következő: miért van 1 db óvodás éveimből ismeretes műanyag játék magányos építőeleme a fűtőmű épületének közepén? Végül egy apró egészségügyi megjegyzés: miután eljöttünk, még vagy 1 órán át kapart a torkunk és köhögtünk. Valami lehetett a levegőben...

EXHIBIT F

Címkék: beszámoló rom fűtőmű illegál urbex

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://altoman.blog.hu/api/trackback/id/tr932946555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urban Explorer 2011.06.02. 17:08:33

Vivien márkájú ásványvíz megfejtése hihetetlenül banális. A MÁV-nál ez az ásványvíz van rendszeresítve hideg védőitalként. Van/volt még korábban: Kun-Aqua, Attala is. Ezeket én kereskedelmi forgalomban sosem láttam, tehát valószínűleg tényleg a MÁV az egyedüli magyarázat.
A tejesdobozra nincs megfejtésem, ahogy a műanyag izére sem.

Nem értem, hogy mi lehetett a levegőben. Az épület teljesen szellős :) így ha bármilyen gáz volt is ott, azt már ki kellett mosnia a szélnek. esetleg a pincében rekedhetett meg valami levegőnél nehezebb, vagy a jelenleg is működő műhelyek felől hozott valamit a fuvallat. Ez utóbbi esetben viszont lennének lakossági panaszok is. Nem tudom, de elég gyanús.

Az "Ex elektromos izé" a Piacasa webalbumból Domino típusú vasúti biztosítóberendezés része. Ez valami kisebb asztali vagy fali kezelőpult. Lehet, hogy felsővezetéki kapcsolásokra használatos, vagy sorompók visszajelentésére. Eléggé meglepő darab, ilyenek nem szoktak csak úgy heverészni, minden egyes kocka (kulcsos, védett nyomógombos) elég sokba kerül.
A punk squatterektől én nem tartok, a csöves, kábeltolvaj, kemény drogos squatter szerintem veszélyesebb lehet. Az ásványvizes palackok melletti képen kábeltolvajok nyomait látjuk vajon, vagy szakszerű bontásét?

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.02. 17:11:10

@Urban Explorer: Wow, kösz a szakszerű infókat! Az én tippem szerint a levegőben csak egy nehezebb fajta por volt, ami megült a torkunkban. 1 óra után már nyoma sem volt a tüneteknek.

Urban Explorer 2011.06.02. 17:31:52

@Acelin:
Elképzelhető, de akkor szelesebb időnek kell lenni, hogy felkapja a port. Az volt?
A talaj ezen a környéken eléggé szennyezett. Nem csak a járműjavító, de a hatalmas rákosrendezői tajga is ilyen. Ezeken a vidékeken a hagyományos vasúti szennyeződésektől (pl. kátrány a talpfákról) kezdve bármi előfordulhat. Ennek oka az egykori teherforgalom. Azokban az időkben mindezt, amikor nem rendeztek vegyi elhárítási cikruszt egy kis tartálykocsi szivárgásból. :)
A lényeg, hogy elmúlt. De nem irigylem a környéken dolgozókat.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.02. 17:33:29

@Urban Explorer: Hát őket én sem irigylem. Egyébként egy fűszál sem rebbent, amikor ott voltunk. Úgyhogy megint passz...

blackthorne 2011.06.08. 20:34:08

@Acelin: Szerintem a köhögésre egyszerűbb a magyarázat, mégpedig a szénpor. Nyilván jó sok maradt lerakódva, még ha rég nem is használják a helyet, és ahhoz, hogy fölkavarjátok elég az is, hogy átgyalogoltok rajta. Bányászmúltú nagyapám szerint avatatlan tüdőt ennyi is irritál... :)

kovacsferenc123123 2011.06.11. 18:17:22

Biztos, hogy nem robbanás volt, mert az ablaküvegek nincsenek kitörve. De tényleg érdekes amúgy, hogy miért hajlottak meg a keretek...