A sorozat részei: [Intro - 1. rész - 2. rész - 3. rész - 4. rész - 5. rész - 6. rész - 7. rész - 8. rész]
Helyszín: Charleroi, Belgium
Teljes fotóalbum (by B.): itt.
A Belgium Epic Altomán Urbex Tour, Yo! első állomása a Charleroi-ban található "IM Power Plant" volt, pontosabban annak hűtőtornya. Erről a célpontról tudtuk a legnagyobb bizonyossággal, hogy látogatható, sőt, a koordinátáit is egy egyszerű Google Maps kereséssel meg lehet kapni (!). Akkor még nem sejtettük, hogy az egész napot ott fogjuk tölteni, mert a környéken nem csak a hűtőtorony található, hanem egy sokkalta nagyobb komplexum! (Sőt, sajnos ránk is esteledett, ezért a kínálat egy részével nem is tudtunk élni...) A hűtőtoronyról rengeteg legendás fotó található a neten, pl. a Behind Closed Doors és a Proj3ct M4yh3m oldalán, akiktől rengeteg inspirációt szereztünk (((bár az ő képeiken nagyon masszív utómunka van, ami bulvárosan már-már félrevezető))).
A GPS-t követve megtaláltuk a toronyhoz vezető utat, és valamilyen intuíciót követve úgy döntöttünk, hogy közvetlenül odaautózunk a torony lábához (ha lehetséges).
És minden várakozásunkat felülmúlva a torony egyszer csak ott állt előttünk, teljesen nyitottan! Semmi zárt kapu, kerítés, szögesdrót, őrkonténer, tiltótábla, barikád... Az egyetlen figyelemre érdemes dolog a közvetlen szomszédságban működő sódertelep (vagy mi) volt. Onnan épp kiteherautózott egy munkásképű fickó, jónapot köszöntünk egymásnak, és elhajtott. A torony felé nézve egy hátizsákos fiút és egy gurulóbőröndös (!) lányt pillantottunk meg, amint zavartalanul sétáltak az irányába. Ekkora turista-átjáróház lenne ez a hely...? Ez jelenthetett jót és rosszat is... Leparkoltuk a kocsit és mi is elindultunk a torony felé.
Már a puszta tény, hogy a torony tényleg létezett, és meg is találtuk, elég lett volna, hogy az egész nappal elégedettek legyünk. De a java csak most jött.
A torony enyhén le van süllyesztve, és az alján minden irányból nyitott, így be lehet sétálni alá (lásd a képeken). Nagyon érdekes, hogy a kémény-hatás miatt ott lent konstans szél fúj a kör minden irányából a torony közepe felé (nem is gyenge). Az ismert fotókról tudtuk, hogy valahogy fel lehet jutni a kémény belsejében lévő platformra. A kintről közvetlenül bevezető ajtó zárva volt, ezért más utat kellett keresnünk. Elindultunk alul, a kémény alatt lévő térben a közepe felé, hátha találunk valami feljárót. Fölöttünk fa lamellák végtelen hálója tornyosult betongerendákra támaszkodva, több méter magasan. Amivel nem számoltunk, hogy az állandó hideg szél és torony elhelyezkedése miatt a föld pár méter után masszív SÁRRÁ alakul (a végén már bokáig ér), és ha ezen valaki átvergődik, a torony közepe alatt konkrétan víz áll. Először nem értettük, hogy miért vannak itt-ott autógumik és raklapok letéve, de az első komolyabb cuppanás megvilágosított.
Én olyan lelkes voltam, hogy a cipőm és ruházatom totálkára sem állíthatott meg, úgyhogy beevickéltem a közepére. Egy raklapon, aminek az egyik fele sárban, a másik vízben állt, négykézláb átmásztam a fél méteres hasadékon középen, így bejutottam a torony legbelső körébe. Itt már föl lehetett látni a torony belsejébe, de az is nyilvánvalóvá vált, hogy innen nem lehet feljutni.
Közben B. úgy döntött, falmászó tudását kamatoztatva megpróbál a beton-fa lamellák között mászóútvonalat keresni. Erre nem sok esély látszott, de más lehetőségünk nem volt. De igaza lett: 1-2 perc után már kiáltotta is, hogy talált egy utat. Sáros cipővel, csúszós lábbal utána eredtem én is a betongerendák és ázott deszkák sötétjébe.
Végül egy szűk résen át egyszercsak kibukkantunk a torony felső platformján, így:
HOGY MILYEN LÁTVÁNY VOLT, ARRÓL BESZÉLJENEK A KÉPEK ÉS VIDEÓK:
Google Maps-féle gömbpanoráma, orrát túró lánnyal
(Az erőművek kéményeiben EU előírás szerint muskátlit kell ültetni a levegő tisztaságának érdekében. Ezért a torony belső szerkezetét teljes egészében muskátli tartók alkotják, mint a fotó mutatja.)
A fiúról és a lányról, akik percre pontosan egyszerre érkeztek velünk a toronyhoz, kiderült, hogy Magyarországon tanulnak az IBS-en! Éppen a Charleroi reptérről utaztak Budapestre, és a járatok közötti időt töltötték el a toronyban. Durva!
Viszlát a B.E.A.U.T.Y. következő részében!