Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

Szent István Bazilika kilátójában

2010.okt.04. 23:37

Helyszín: 1051. Budapest, Szent István tér 1.
Magasság: kb. 60 méter

Nagyobb térképre váltás

Budapest egyik legrosszabbul kommunikált látványossága a Szent István Bazilika kupolájában meglátogatható panorámakilátó, de szerencsére a buzz segítségével 23 év alatt hozzám is eljutott a létezésének a híre. Bár a Bazilika első látásra is marha nagy, azért azt én sem gondoltam volna, hogy ez Magyarország 3. legmagasabb épülete (leveri a SOTE NET magasságát is vazze...!).

Zsófimmal látogattuk meg a helyet. Miután túl voltunk a kasszán és elindultunk felfelé az egyenes, görbült, szögletes, kanyarodó, széles, szűk, magas és alacsony lépcsők folyosókkal és terekkel váltakozó sorozatán, egyetlen árva felügyelővel sem találkoztunk. Ez így rohadt jó (utálom, ha árgus szemek felügyelik a mozdulataimat), de meglepő is! Eddig ezzel együtt 3 nagy templom tetejéig volt szerencsém feljutni, és a Bazilikára is jellemző volt az a nagyon izgalmas "mindenhonnan ajtók vezetnek ismeretlen tartalmú helyiségekbe és vajon mi lehet mögöttük"-fíling. Páron be is próbáltam, hogy zárva vannak-e, de sajnos mindig azok voltak... Maximális riszpekt azoknak az építészeknek, akik 2 lift utólagos beszerelésével megoldották, hogy a klimakofóbiások is feljuthassanak a kupolába! Végül aztán mi is feljutottunk, és ilyeneket láttunk!

Az összes kép album formájában ide kattintva látható.

A város teteje 360°-ban, amerre a szem ellát, ami még a szürke és hideg idő ellenére is ott tudott volna tartani engem egy hétig! De végülis csak 1 órát töltöttünk fent. 2 épületen a tetőn dolgozó embereket is láttunk, de ezúttal nem irigykedtem rájuk, mert mi magasabban voltunk! Panorámát sajnos nem csinálhattam, mert kifogyott az elem a gépből... de ami késik, nem múlik!

Címkék: beszámoló templom legál ipari alpinista 60 méter

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2010.10.19. 20:09:05

Örülök, hogy rátaláltam a blogodra. Jómagam is hasonló perverzióval vagyok megáldva csak nem bírom a magasságot. :D

Jó ötletet adtál a bazilikát meg fogom látogatni a közeljövőben.

További sok sikert a bloghoz ha tudom követni fogom!

Altomán · http://altoman.blog.hu 2010.10.19. 22:49:43

@BRandom: Köszönöm az érdeklődést, mindig örülök, ha hasonló érdeklődésű emberekkel találkozom:) A Bazilikát tényleg csak ajánlani tudom, és 500 Ft-ot (diákoknak 400) simán megér.