Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

presztizs_1.png

ujszo_1.png

hvg.jpg

tv2.png

rcko.png

mmm_logo.png

petőfi.jpg

Urbex: MÁV vonattemető és halott pályaudvar – PART II. (FRISSÍTETT, BŐVÍTETT)

2011.máj.28. 11:52

FIGYELEM, A RENGETEG LÁTOGATÓ MIATT 3 ÓRÁRA LETILTÓDOTT A KÉPTÁRHELYEM, EZÉRT MINDENKITŐL SORRY, DE A VILÁG RENDJE HELYREÁLLT.

(Ez az epizód egy előző folytatása. Ha tudni akarod, hogy hol vagyunk és mit csinálunk, ide kattints az előzményekért.)

Senki nem vett észre. Beléptünk egy ajtón, és egyszercsak itt voltunk:

AZT A BÜDÖS K*RVA. Egy komplett pályaudvar* [*lásd a kommenteket történelmi korrekciókért!], tele vonatokkal, amit, amiket csak a történelmi térerő tart össze. Nehéz szavakba önteni. Nagyon sokminden volt itt egyben, amiért rajongok. Óriási tér, időtlen stílus, gyönyörű fények, urbex-szabadságérzet, izgalom és egy csipetnyi steampunk. Ez bizony egy elraktározandó pillanat volt. Akkor még nem sejtettük, hogy az állomás másik vége felől vendégek érkeznek :) Suttogva és lábujjhegyen jártunk. Még nem is teljesen fogtuk fel, hogy hol vagyunk. Odamentünk, megnéztük, megtapogattuk a vonatokat, mintha félnénk, hogy nem valódiak. Pedig valódibbak voltak, mint bármelyik kisminkelt múzeumi preparátum. Semmi kozmetikázás, semmi kibelezés! Ezeket néhány évtizede lebaszták ide, és azóta csak az idő nyúlt hozzájuk. 100% autentikus matéria. Valóság show.

Aztán egyszercsak zajokra lettünk figyelmesek. Gyorsan felpattantunk egy vonatkocsiba, és onnan leskelődtünk kifelé, hogy mi az oka. Három alak tűnt fel: az egyikük magyarázott, a másik 2 fényképezgetett. A vágány végénél voltak, aminek mi a harmadánál. Egyetlen mondatot tudtam kivenni a vezető szavaiból: "Életveszélyessé van nyilvánítva". Kussoltunk és kuksoltunk, közben M mondta, hogy halkítsuk le a telókat. Óriási amatőrök voltunk, hogy ez csak most jutott eszünkbe, de még mindig jobb később, mint soha. Néhány perc múlva a három alak elindult felénk. Néma csendben beálltunk a kocsi folyosójának az elejére. A többihez képest ez egy egész modern kocsi volt, majdnem olyan, mint a mostani MÁV kocsik. De annyira lyukacsosra rágta az idő, hogy igazából így is kilátszódtunk, ezért csak abban bízhattunk, hogy a mozdulatlanságunk elrejt majd. Miközben füleltünk, kétszer is vibrálni kezdett a telefonom, mert hívtak. Kb. 5 percig állhattunk ott, amikor a hangok halkulni kezdtek. Nem sokkal később kinéztünk, és úgy tűnt, odébb mentek. Ekkor átkommandóztunk a szemben lévő benti épületsor egyik maradványába.

Előtte odakint is folyton azon gondolkodtunk, hogy hol lehet a legkisebb esélye, hogy a fejünkre esik valami (az üveg vagy a fa tetőrészek alatt mászkálva? - bár tökmindegy), de ott bent olyan helyiség is volt, ahol nem mertünk néhány mp-nél tovább lenni. Pl. ahol a plafon 1/4-e egy darabban szakadt le, és a maradék 3/4-ére is ez a sors várt. Miután még vártunk néhány percet, megkockáztattuk, hogy tovább haladunk. Nem a vágány mentén mentünk végig, hanem átmentünk egy kocsin keresztül a következőre, és onnan még eggyel tovább. Végül kilyukadtunk az épület átellenes csücskében. Itt érdekes módon egy új épület volt összeépítve a régivel, különös kontrasztot alkotva:

Ekkor történt az, hogy megint beszélgetést hallottunk abból az irányból, amerre az előbb a vendégeink távoztak. A különbség az volt, hogy itt az égvilágon sehová nem tudtunk elbújni, ráadásul sarokba voltunk szorítva. Leguggoltunk néhány kupac raklap mellé, nem mintha sokat takartak volna... Mögöttünk a lábunknál egy rés volt a falon, úgyhogy kifényképeztünk és -videóztunk rajta, hogy lássuk, jönnek-e emberek. A kijelzőink alapján nem sokat tudtunk kivenni, de aztán szerencsére megint elhalkultak a hangok, úgyhogy gyorsan rátértünk az utolsó 2 vágány megnézésére. A vonatok erre még régebbiek, a gőzmozdonyok pedig ÓRIÁSIAK voltak.

Egy sínen 3-4 monstrum is állt egymás mögött. Az egyikben még volt szén, a másikból gépolaj-szerűség folyt, a harmadikon facsemete nőtt. A legvégén a szocialista szellem vasútja koronázta meg az utat. Csak érzékeltetésképpen ennek a középső kerekei embermagasságúak (ez nem jön át a képről). Még utoljára ránk hozta a frászt egy közelben meginduló tetőcsúszás, de szerencsére nem omlott ránk semmi (ez a kép mindent elárul). Talán összesen 1-1,5 órát voltunk bent, amit igen nehezen tudtuk rekonstruálni, mert annyira felborult az időérzékelésünk. Aztán amikor úgy éreztük, hogy többet nem tudunk befogadni, diadalmasan elsétáltunk a naplementébe. De itt még nem volt vége a napnak, mert a sikerélményen felbuzdulva beugrottunk az első részben említett felrobbant erőmű-szerűségbe is! De ez már egy másik poszt... TÖBB KÉP ÉS VIDEÓ AZ ALBUMBAN, ÉRDEMES! Meg olvassatok kommenteket, ott is van okosság és anyag rengeteg, köszönöm nektek.

Címkék: videó beszámoló vonat pályaudvar biztonsági őr rom illegál urbex urbex tanácsok vonattemető

41 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://altoman.blog.hu/api/trackback/id/tr32938449

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A múlt halott szelleme… 2011.06.02. 09:10:42

Az urbanista révén találtam egy másik blogot, amit rendszeresen fogok olvasni. Ez ALTOMÁN urbex blogja. Most találkoztam először az urbex kifejezéssel, ha jól értelmezem gyakorlatilag azt jelenti, hogy a srác oda megy ahova nem szabadna ember fiának. M...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siófoki35 2011.05.29. 10:57:49

Már bocs, de ez soha nem volt pályaudvar. Javítócsarnok volt.

Yulii 2011.05.29. 10:58:30

Atya ég! Sejtettem, hogy valami ilyesmi lehet Istvántelek környékén, de nem számítottam erre. És csak az enyészeté lesz az egész...

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.05.29. 11:12:05

@siófoki35: Na, ezt is megtudtuk, köszi! Nekem állomásként hivatkoztak rá, a feelingje pedig nagyon pályaudvaros (értelemszerűen), ezért lett halott pályaudvar. Szerintem egyébként teljesen mindegy; az számít, hogy ki hogyan éli meg. :) Tudsz még valamit róla?

beles 2011.05.29. 12:44:22

Ez valóban az Istvántelki Járműjavító csarnoka volt.Itt dolgoztam a bezárásáig szomorú,hogy ez maradt belőle.

V63-017 2011.05.29. 13:01:43

Az épület oldalán még olvasható a Landler Jenő Járműjavító Üzem rövidítése, ha jól emlékszem.

1116001 2011.05.29. 13:25:43

Így van ez sosem volt pályaudvar. A déli végén lévő csarnokokban javítják és tárolják a motorvonatokat.
Ha jó helyen kérdezősködsz, még körbe is vezetnek, rengeteg érdekességet elmondva. Az északi végén meg a gőzöseket tarja karban néhány utolsó hírmondónak megmaradt szaki:)
Azok a roncsok pedig a feltámadásukat várják/várnák ha lenne rájuk pénz. De sajnos nincs.

Ingerlékeny Banya 2011.05.29. 22:10:12

Hova lesz a következő kirándulás?Már várom én is.)
És köszi,hogy helyettünk el és felmászol ilyen helyekre,ahova sosem jutna el a legtöbb olvasó!

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.05.30. 09:52:34

@Ingerlékeny Banya: Hát előre nem szoktam megmondani, hogy hová megyek, nehogy fogadóbizottság várjon a helyszínen, mint Alain Robertet (kicsi az esélye, de minek nehezítsem a saját dolgomat). És nagyon szívesen! :))

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.05.30. 10:02:50

FRISS INFÓK A HVG KOMMENTELŐITŐL:
"Most tudtommal a (MÁV) Nosztalgia Kft. tárolja ott és lassan felújítgatja a mozdonyokat és kocsikat, csak nem sok pénze van rá."
"Istvántelki Főmühely 1905-ben kezdte meg üzemszerű müködését. Létrehozását 1800-as évek vége felé Széchenyi István elképzelései valóraválásának alapján a nagy ütemben meginduló magyar vsútfejlesztés tette szükségszerüvé. Jogelődje az 1847-ben a mai Nyugati Pályaudvar területén felépült mozdony és kocsijavító telep "Pesti Főmühely" majd később "Nyugati Főmühely" elnevezéssel müködött. Ez a főmühely a gözmozdony, személy és teherkocsi javításon túl, Svájci és Belga licenc alapján gőzmozdonyok és vasúti kocsik gyártását is elvégezte.
Amit "halott pályaudvarnak" gondoltok az 30 éve a Landler Jenő MÁV Járműjavító Üzem VII osztálya (Kocsijavító osztály) volt apukám is itt dolgozott.
A rendszerváltás után bezárták megszüntették a Járműjavítót így csak a csarnok fele lett felújítva.
A filmesek érdeklődését is felkeltette a terület. Itt forgattak több jelenetet a Hazudós Jakob a Sorstalanság, Tűzvonalban filmhez."

MASTERTAPE · http://mastertape.fw.hu 2011.05.31. 10:08:09

Háát igen.:-)
Erre mondják azt, hogy a csecsemőnek minden vicc új...
Az Istvántelki Járműjavító sajnos így néz ki és méltatlanul állít emléket a magyar vasútnak. Érdemes a kevésbé tájékozottaknak elmenni az éves, szervezett bejárásra, ahol bizonyos területeket meg lehet nézni, de az életveszélyes csarnokokat tilos még így is látogatni.
Három éve, amikor indult a TV-ben a Kupé c. vasúti magazin, akkor bejutottam a területre, sőt még a nagyon veszélyes részeken is tudtam forgatni. Az eredmény megtekinthető a 2008-as sorozatban akár az M1 videótárában, vagy a megvásárolható DVD-n.
Bizony akkor is emberes üvegtáblák hullottak a tetőről és amik még fent voltak, azok is jégcsapként lógtak, bármikor elszabadulva.

Úgy gondolom, hogy legyen bárki, bármilyen "tökös gerilla-tudósító", vagy cyber-kalandor, annyi tiszteletet megérdemel a VASÚT és maga a terület, hogy egy ilyen "kaland" leírásakor kerülni kellene a káromkodó jelzők használatát.

További élménydús felfedezéseket kívánok!
Tóth Gábor "mastertape"
A Kupé magazin rendező-operatőre

csipiszke80 2011.05.31. 10:08:15

Mennyire siralmas lepusztulás. Pedig spórolnak a fizetésünkön rendesen. Ilyen kommandózásra én is szívesen mennék.

Neonvadász 2011.05.31. 10:08:19

Gyerekkoromban a nagyfiúk félelmetes helyként, hetes ugrató néven emlegették a környéket. Egyszer merészkedtem arrafelé bringával, és a sok kóbor kutya miatt valóban félelmetes volt.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.05.31. 10:13:28

@MASTERTAPE: Kösz neked is az infókat és véleményeket!

@Neonvadász: Igen, bennem is volt némi félsz még odakint a területen, hogy önjelölt házőrzőkkel találjuk szembe magunkat. Hál' Istennek nem következett be...

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.06.01. 16:25:41

@1116001: meg tudnád mondani hol kérdezősködjek, ha legális keretek között szeretném megtekinteni? :)

Köszi előre is!

szófogadatlan prókátor 2011.06.01. 16:27:43

Nekem olyan megoldás jutott eszembe, mint pl. a Csopaki pályaudvar, ahol kiállítottak egy (fogalmam sincs milyen) gőzmozdonyt. A település egyik nevezetessége, fel lehet rá mászni, a gyereket le semlehet rángatni róla. Kiállítottak még régi sorompót, víztöltő darut. Minden állomáson lenne egy ilyennek helye, nem baj, ha nem restaurált, ha hiányos, csak baleseteveszélyes ne legyen. Persze nyilván nem a ritkaságok kerülhetnének ki.

GarbooKing 2011.06.01. 16:28:06

Én is jártam már ezen a helyen.
Lenyűgöző és fájdalmas a pusztulás ami ott van.
De ha már eljutottál ilyen helyre a fotózáshoz(ra) vihettél volna komolyabb technikát vagy emberkét.
Durván jó lehetőségek vannak a helyben.

Én azt a fűtőművet fotóztam körbe tavaly... félelmetes :)

lucabrazi 2011.06.01. 16:28:39

@Neonvadász: Tényleg! A hetes ugrató, basszus

Mr. Pink2 2011.06.01. 16:29:07

Nagyon jó poszt lett, gratulálok!

2011.06.01. 16:29:58

Izgalmasra sikerült a kalandotok, de az izgalmat csak ti fokoztátok.

Egyrészről nem kell beosonkodni a hátsó kapun, mert van egy első kapu is, ahol kocsival be lehet menni, a kutya nem kérdezi meg, hogy mit szeretnél. Én már többször jártam ott.

A csarnokba bemenni valóban nem tanácsos, mert életveszélyes, nem kicsit. Ettől még tényleg izgalmas a terület én is jártam bent.

Ha előzetesen utánajársz a dolgoknak, akkor tudtad volna, hogy kinek a kezelésébe tartozik a terület, és az izgalmak elkerülése végett még kérsz egy fotózási engedélyt.

Adnak, hiszen nekem is van.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.06.01. 16:30:42

húú,

301,006 jelzéssel ellátott mozdonyocska 1911. és 14. között készült (hatvanas években selejtezték)

A 326,267 jelzésű pedig a 326-os sorozat gőzmozdija 1882 és 86. között gyártották. Ezt a gyönyörűséget 1892-ben a MÁV Gépgyár gyártotta le.Istvántelken és a Vasúttörténetiben áll még 1-1 darab belőle. Csodálatos.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.01. 16:31:10

ide elmegyek egyszer, valahogy szeretem az ilyen öreg, lassan atomjaira hulló nagy gépeket, van egy hangulatuk.

Nekézseny fan 2011.06.01. 16:32:07

Ti az egykori kocsijavítóban voltatok, mögötte áll a mozdonyjavító, ami legalább ilyen érdekes hely.

Dolgoztam a környéken pár évet, ismertem sok öreg szakit. Ez a leírás is az ottani élményeimből táplálkozik:

www.trains.hu/node/35

qqyyqq 2011.06.01. 16:32:43

Jó a post!

( sokkal jobb minőségű, nem bemozdult képeket érdemelt volna, ráadásul az a gyanúm hogy a masina is egy alsóbb kategóriás gép vagy mobil - rossz a színhűség, alacsony a dinamika, sok a beégett tartomány )

2011.06.01. 16:53:24

Fura, hogy csak most hallottatok róla. Sok látnivalóról lemaradtatok, a területen tárolt járműveknek már csak egy töredéke van meg. Olyan ritkaságok rohadnak széjjel a szemünk láttára, amelyekből nincs több.
Egyetlen dolgot tehetünk, fotózunk sokat, hogy legalább képen megmaradjon az utókornak.
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2002 2002, sok sok sok járművel
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2003 2003 már kevesebb
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2005 2005 még kevesebb, a nagy szétvágás-hullám után
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2006 2006
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2007 2007
keptar.trainmodeller.hu/index.php/ist2010 2010
A "halott" csarnok mellett az élőben jelenleg is gőzmozdonyok, kocsik javítása folyik. Illetve, folyna, ha lenne rá pénz. Mert az nincs, elment a zalekosz meg valóvilág sóra.

2011.06.01. 17:16:40

A trafóállomásról is raktatok fel képet. Az nyilván lejön mindenkinek, hogy az áram veszélyes. Itt meg nem sokat kell füvet nyírni, mert sok áram van. Budapest és környéke (kb 20-35km-es kör lehet?) innen kap delejt, szóval ne is gondoljon senki arra, hogy _közel megy_ ehhez, mert elvillan mint szúnyog a kékfényű írtógépben. Ha már figyelmeztetések.
Érdekességek: itt található nem messze a DSA vasút 5-ös számú "malacorrú" motorkocsija (Duna-Száva-Adria vasút, vágod, hogy ez mikor volt?). Egyetlen van belőle, egy darabka történelem. És még sokan mások, olyan ritkaságok amelyekről egyenként is egy-egy blogpost anyagot lehetne leírni.
A másik posthoz kommenteltem, hogy rendszeresen van ingyenes szervezett látogatás az ojjektum területére, ahol para meg minden izgalom nélkül ugyan, de szét lehet nézni, a műhelyben is.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.01. 17:43:29

@edeleny beres: Talán itt van esély rá: www.mav-gepeszet.hu/kapcsolat.html

@GarbooKing: @qqyyqq: Ja, a képeim általában úgy sikerülnek, ahogy, és a gépem olyan, amilyen (szar) :D Szép és jó lenne javítani ezen, de így sem elég napi szinten 24 óra az életem éléséhez, úgyhogy ez még várat magára. Gyönyörködésre ajánlom az alterBudapest blog tartalmát: alterbp.blogspot.com

mallac 2011.06.01. 18:44:33

Nagyon érdekes,csak nehogy a MÁV vezérkarnak az jusson az eszébe a képeket látva hogy, na akkor ideje elpucolni ezt a sok szemetet mert nagyon rákaptak a civilek.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.01. 18:47:51

@mallac: Sajnos a pucolás folyamatos. Konkrétan darabról darabra viszik el teherautóval a vonatokat (szerencsére egy platóra 1-2 alkatrésznél több nem fér fel). Amikor ott voltunk, akkor is állt ott egy furgon. Lásd @Matiz sorozatát 3 kommenttel feljebb.

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.01. 20:11:37

@agyramegy: Ez így van, de ha nem a hátsó kapu felől közelítesz, akkor nem esnek útba a kinti szerelvények, amik magukban is nagyon egyedi, ráadásul sokkal biztonságosabb élményt nyújtanak.

Kazi-HUN 2011.06.01. 21:04:58

Néhány ötletet találtok itt helyszínekre, amiket én jártam be: www.flickr.com/photos/stonebridgefilms/sets/72157625771773390/

Altomán · http://altoman.blog.hu 2011.06.01. 21:09:45

@Kazi-HUN: Wow, kösz, és grat, jól tolítod! :)

laladreambuilder 2011.06.02. 09:18:15

Mi is bent voltunk. :-D Spontán akció volt, legközelebb, jobban rákészülünk.
laladreambuilder.blogspot.com/2011/05/mi-is-belogtunk.html

porquenotecallas · http://antiblog.blog.hu 2011.06.02. 09:18:24

Az elhagyatott épületbe, vakvágányra tolt, 15-20 éve ottfelejtett vonatokról a magyar zenei közízlés és a honi kereskedelmi rádiók kínálata jut az ember eszébe.

Nervus 2011.06.04. 16:08:25

@Acelin: Önjelölt, esetleg elmebajos kutyák ellen jól jöhet egy gázpisztoly (akár még riasztóval is elég). Igaz, hogy hangos, de inkább a lebukás, mint néhány harapás :D (Gázspray se rossz, de nem szívesen nyúlnék olyan közel egy kutyához se :D)

uakari 2011.06.14. 16:08:42

Ezeket találtam:
blog.trainmodeller.hu/search/am%C3%ADg+az+%C3%A1tj%C3%A1r%C3%B3+sz%C3%A1rad/
itt több érdekes link is lenne, ha élnének.
• "Elfeledett vasúti járművek" (29. és 30. oldalakon.)
www.lokmagazin.hu/uploads/files/pdf/LokMagazin_IV.40..pdf
hu.wikipedia.org/wiki/Istv%C3%A1ntelki_F%C5%91m%C5%B1hely
istvantelek.uw.hu/istvantelek.htm
www.kozuleti.com/hun/cegadat.php?id=29596410
www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=istv
kuruc.info/r/26/37387/

egyéb érdekességek (már akinek):
• "Az elmúlt évtizedekben elsősorban és sajnálatosan csak a magyar vasúti járműgyártó és járműjavító ipar térvesztéséről, zsugorodásáról, üzemek megszűntetésekről tudósíthattunk. (A megszűnt cégek listája a teljesség igénye nélkül: [...] MÁV Istvántelki Járműjavító és legutób 2008-ban jogutóddal megszűnt, [...]"
vasutgepeszet.hu/category/vasutgepeszet-20092/page/7/

server2001.rev.hu/oha/oha_picture_id.asp?pid=2394&idx=2567&lang=h
server2001.rev.hu/oha/oha_picture_id.asp?pid=2117&idx=2568&lang=h
www.panoramio.com/user/2934261?with_photo_id=23782351
indafoto.hu/wackond?search=simple&textsearch=fulltext&sphinx=1&text=landler+jen%C5%91&submit_btn=Keres
www.panoramio.com/photo/49714836
sdt.sulinet.hu/Player/Default.aspx?g=eceb319a-785e-40c8-9933-591fbe2b7ec3&cid=224bca0d-3668-4c8b-b12d-b92f7a2fdeb9
fotosokvilaga.hu/kibont.php?id=19785&sorrend=asc
indafoto.hu/ibigoo/image/312993-989e398a/user
garageblog.net/blog/chris/7349
www.mvkkvar.hu/digitalizalas/kepeslapok/Balatonszabadi/n_024.jpg
• "Landler Jármûjavító cigarettatartó doboz. A Landler Jenô Jármûjavító Üzemben ledolgozott 25 év emlékére készült alpakka doboz, dombornyomással. 16,5x9,5 cm. 4500 Ft. 18 euró"
www.oldtimer.hu/2007/katalogus2007.pdf
• "az istvántelki járműjavító üzemben egy száz tagú kórus működött, annak lettem a karmestere."
www.szabadfold.hu/nyomtatobarat?5875

egy maréknyi dollár 2012.05.31. 10:16:35

Légy szíves meséld el, hogy a Nyugatitól tömegközlekedéssel hogy juthatok el ide?

bb.balazs 2012.10.20. 10:33:06

@MASTERTAPE: A videótár üresnek tűnik. Az??????
B

GarbooKing 2014.10.08. 17:08:38

@Acelin:

Elhiszem, h rohanni kell az életünk után, de ritkán járt helyekre érdemes felkészülni :)

Pár képem onnan:

picasaweb.google.com/olasz.zsolt/20090608RomosEpulet?authkey=Gv1sRgCKbkltaN7uqevgE&feat=directlink

Üdv

Paulybird 2014.10.08. 17:08:42

@Ianitorum Regalium Magister:

És pusztulgat lassan még ott pár olyan jármű is, amiből nincs másik sem füstiben, sem sehol.
Pl egy erősen hiányos 301-es, négyhengeres gőzös.
A vonatból sokáig lehetett látni a romos, kék Lél elnöki szalonmotorkocsit. Aztán valamikor jó pár éve valami féreg felgyújtotta, teljesen kiégett.
Mondanom sem kell, teljesen egyedi jármá, felbecsülhetetle értékű darab ez is. Illetve valószínűleg csak volt.
süti beállítások módosítása