Face control

ALTOMÁN

Ide gyűjtöm össze a városi magasság- és kalandvágyamhoz fűződő történéseket, hogy el ne felejtsem őket az élet hevében.

Vagy ha úgy jobb, Magyarország és Kelet-Európa egyik első urbex (urban explorer) blogját látod.

@: altoman.acelin kukac gmail pont kom.

Fontos: az itt írtak a fantázia szüleményei, elfojtott sci-fi-írói vénám melléktermékei. A képeket Photoshopoltam, vagy az internetről lopkodtam össze. A videókat idegenek küldték nekem ismeretlen e-mailcímekről. Urbexelni ÉLETVESZÉLYES, eszedbe ne jusson!!

Tartalom

-12 méter (1) 10 cm (1) 10 emelet (4) 11 emelet (1) 12 méter (2) 135 méter (2) 14 méter (7) 15 méter (3) 17 méter (3) 1 emelet (2) 20 emelet (1) 20 méter (1) 22 méter (1) 25 emelet (2) 25 méter (1) 29 méter (1) 2 emelet (12) 30 méter (4) 33 méter (1) 39 méter (2) 3d panoráma (1) 3 emelet (4) 40 méter (1) 4 emelet (2) 4 méter (2) 50 méter (1) 56 méter (2) 57 méter (2) 5 emelet (4) 60 méter (2) 65 méter (2) 66 méter (2) 67 méter (1) 6 emelet (9) 6 méter (2) 7 emelet (2) 80 méter (1) 88 méter (1) 8 emelet (1) 8 méter (1) 91 méter (2) ablak (3) ablakmosó (3) alapfokú ipari alpinista tanfolyam (10) állat (2) állat tetem (2) állványzat (1) altomán szótár (1) animgif (3) antennatorony (8) art squat (1) atomerőmű (4) átrium (1) balaton sound (1) beauty (9) belgium (9) belgium epic altomán urbex tour yo (9) beszámoló (65) bevásárlóközpont (3) biztonsági őr (6) breaking/különkiadás (16) buildering (1) bungee jumping (2) bunker (1) canopy (1) chateau (1) christopher nolan (1) craining (1) craning (3) csarnok (2) cső (1) csöves (1) csövezés (1) csővezeték (1) daru (2) doel (1) efott (1) egyetem (1) elegáns (2) elhagyatott (20) erőmű (2) étterem (1) fa (1) fácán (1) falu (1) felfedezés (1) féllegál (14) fesztivál (2) fűtőmű (1) gyár (12) hajó (1) hajóárboc (1) hajótemető (1) híd (2) horror (1) hotel (3) hulla (1) hűtőtorony (1) illegál (36) im (4) im power plant (4) im szénerőmű (4) installáció (1) ipari alpinista (34) irodaház (5) ismeretek (4) kalandpark (1) kastély (4) kémény (1) kirándulás (3) kisváros (1) kollégium (1) köztér (2) külföld (10) külső anyag (5) kutyák (1) lakóház (4) legál (32) légópince (1) lépcsőház (7) libegő (1) luxus (3) madár (1) márvány (1) mászás (1) mélygarázs (1) metró 3 (1) metró 4 (2) metro peep (3) mólólámpa (1) mountex (23) munka (2) munkások (1) művészet (2) nem saját akció (1) okj ipari alpinista tanfolyam (17) óriáskerék (2) összefoglaló (1) őz (1) őzike (1) pályaudvar (2) panel (2) panelház (2) panoráma (30) pillér (1) pláza (3) random object (3) reklámtorony (1) rendőrség (1) resident evil (1) resident evil vii (1) rom (12) sajtó (9) sífelvonó (1) siló (1) sötét (1) sportcsarnok (2) squat (2) stúdió (1) szellemváros (1) szellem város (1) szén (2) szénerőmű (4) szervízfolyosó (1) sziget (1) szikla (1) sziklamászó (1) színpad (1) temető (1) templom (3) tériszony képek (20) tetőzés (26) torony (3) üdülő (1) ufo (1) ugrás (2) urbex (40) urbex tanácsok (8) város (1) vásárcsarnok (2) videó (23) villa (4) visszaemlékezés (3) víztorony (4) vonat (5) vonattemető (3) zene (3) zombik (1) zuhanás (5) Címkefelhő

Finom urbex

Altomán szótár
AlterBudapest: a magyar urbex másik fele
Urbex túrák mindenkinek - BudapestScenes
Urbex nagykanállal
Urban Explorers Network

Itt is láthattad

presztizs_1.png

ujszo_1.png

hvg.jpg

tv2.png

rcko.png

mmm_logo.png

petőfi.jpg

Sziget 2011 Altomán módra (ÚJABB GÖMBPANORÁMÁKKAL FRISSÍTETT)

2011.aug.15. 15:06

3D-s panorámák (by kerekterek.hu, Sziget360.com):

Idén abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a Szigeten dolgozhattam. A Sziget tele van altománkodásra hívogató helyszínekkel és programokkal, amit igyekeztem is kihasználni! Alant terül el a fénypontokat összefoglaló videó.

Az egész úgy kezdődött, hogy tök véletlenül összefutottunk a Tatai úti víztornyon megismert "Mr. kerekterek.hu-val", aki ezúttal a Sziget360.com panorámaoldal színeiben pakolta (aminek a képeit nagyon ajánlom megnézésre!). Vele ejtettük meg a videóban kiemelt 2 legjobb kalandot, ahol ő 3D-s panorámákat készített (beteszem ide a linkjüket, amint felkerülnek a netre!), én pedig a GoPro HERO akciókamerájával filmeztem. Ez egy olyan kis méretű, atombombaálló, full HD kamera, amit kifejezetten extrém szituációk megörökítésére terveztek. Az első helyszínünk a viszonylag nagy visszhangot kapott Vodafone Szupertorony volt. Ez a Sziget fesztivál eddigi történetének legnagyobb installációja a maga 10 emeletes (30 méteres) magasságával. Miután befotóztuk/-videóztuk, elmentünk valóra váltani az egy nappal korábbi ötletemet, hogy készítsünk egy sajátszemszögű felvételt a bungee jumpingról, ami 56,4 méteres! Ez a következőképpen zajlott: a HERO-t a kezemhez szigszalagoztuk, a daruval mindketten felmentünk, először elkészült a 3D-panoráma, és utána ment az ugrás.  Erről a vágatlan videót is feltöltöttem (természetesen olyan, mint a bungee jumping: rázós).

Ha már itt tartunk, sokan kérdezték/kérdezik, hogy milyen érzés a bungee. A kérdés szerintem inkább az, hogy milyen érzés a szabadesés. Viszonylag változatos emléktárházam van: ugrottam ejtőernyővel 1200 méterről 2x, zuhantam dinamikus kötélbe 4 métert az alapfokú ipari alpinista tanfolyamon (ez a tanterv része volt), bungeeztam a Balaton Soundon is júliusban, és a rend kedvéért ide sorolom a Vidámpark Tornyát is. A tanulság az, hogy a szabadesés érzését gyakorolni és szokni kell, hogy az élmény 100%-ig uralkodjon a para felett. Nekem a Balaton Soundon sikerült ezt először megvalósítanom teljesen. Viszont ha sikerül, akkor a világ egyik legjobb, legszabadabb érzése! Bele kell nézni az élménybe, zabálni azt a néhány másodpercet, amíg az embernek megszűnik a súlya, és szabadon száll, kiszakadva a valóságból! Ilyenkor mindentől függetlennek érzem magam, csak repülök a világ felett. Persze az elugrás előtt általában olyan gondolatok töltik meg az ember agyát, mint "Úristen, megőrültem? Mi a francot csinálok? Ki akarom magam nyírni?" - meg efféle. Szerintem addig jó, amíg ez a fajta egészséges életösztön megvan az emberben, de ha eldöntöttük, hogy ugrunk, onnantól az ugrás élményével foglalkozzunk, hiszen a sorsunk eldöntettetett, és ha esetleg meghalunk, legalább élvezzük előtte! :) Kívülről egyébként így néz ki mindez (Balaton Sound):

Ezeken a helyszíneken kívül voltam még a Merrell Kalandvárban, ami egy 12 méter mászófal + 10 méter kötéllétra + 120 m canopy kombó, utóbbin állítólag 50-60 km/órával megy a csúszás. Itt az jelentett különleges kihívást, hogy a mászófal tetején korábban egy dagadt ember súlya alatt letört 2 kapaszkodó, amivel persze csak ott fent szembesülhettek a Tisztelt Látogatók. A személyzet helyi tagja nem feszengett túl sokat ezen: "tegnap még úgy volt, hogy kicseréljük, de aztán mégse...".

Fotó: Kerekterek.hu / Sziget360.com

Az 50 méteres Dreher in the Sky-ra nem mentem fel, mert már voltam rajta a Soundon (csak akkor Captain Morgant szolgáltak fel), és mert gigászi sor volt. De ki-a-kicsit-nem-becsüli alapon megemlítem még az Axe Party Station konténereinek a tetejét, ahova szintén felmentem. :) Végül, hogy valamit azért a földön is csináljunk, Z-nek köszönhetően bejutottam a Rock-Metal Nagyszínpad backstage-ébe is. Onnan viszont nem hoztam képeket, mert annyira berúgtunk a Motörhead, a Judas Priest, a Deftones és a Tankcsapda tagjaival, hogy egyik fotó sem lett vállalható. Not.

Címkék: videó beszámoló fesztivál sziget balaton sound zuhanás canopy bungee jumping installáció legál 30 méter 10 emelet 56 méter 22 méter 50 méter

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://altoman.blog.hu/api/trackback/id/tr153155368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2011.08.23. 08:35:18

Adtál pár fotó ötletet - kár, hogy most már legalább egy évre mind kimarad az életemből...
süti beállítások módosítása